10 punkter, som virksomheder bør forholde sig til, når man skal vælge en ny ERP-løsning / leverandør

Vi har opstillet 10 punkter, som vi finder relevante at forholde sig til, når man som virksomhed skal finde en ny ERP-løsning / leverandør:

  1.  Som virksomhed skal du opsætte og overveje de vigtigste arbejdsprocesser, som ERP-løsningen skal kunne dække.
  2. Undersøg om ERP-løsningen kan understøtte / arbejde sammen med jeres andet software / hardware
  3. Det er vigtigt at du finder en leverandør, der har kendskab til virksomhedens branche og kan sætte sig ind i virksomhedens behov.
  4. Undersøg om ERP-løsningen kan integreres med virksomhedens hjemmeside.
  5. Lave en tidsplan af implementeringen af ERP-løsningen. Dette kan med fordel gøres i samarbejde med jeres virksomheds nøglepersoner og leverandør.
  6. Tage stilling til virksomhedens behov. Kan virksomheden passe sig ind under en mere eller mindre standardiseret løsning?
  7. Tage højde for det økonomiske. Jo flere skræddersyet tilpasninger, jo dyrere kan løsningen blive for virksomheden.
  8. Hvis man skal have størst udbytte af sin ERP-løsning, så er det vigtigt at man løbende uddanner sig undervejs. (Se vores kurser/workshops her: Kurser & Workshops)
  9. Der vil løbende komme nye versioner i en ERP-løsning. Her er det vigtigt at I har en leverandør, der selv er up-to-date og kender til de nye funktioner i ERP-løsningen.
  10. Få foretaget en foranalyse af projektet, når man som virksomhed skal have implementeret en ny ERP-løsning.

Spørgsmål til ovenstående?

Bornerups Datacenter A/S er en Microsoft partner der hjælper virksomheder med ERP-løsninger, som i dette tilfælde er Dynamics 365 Business Central.

Vi står altid klar til at mødes og få en uforpligtende snak omkring jeres behov indenfor ERP-løsninger.

Kontakt os på 96 18 74 00 eller info@bornerup.dk

ERP - Business Central