Microsoft 365 – Hele paletten af værktøjer til den optimale hjemmearbejdsplads.

Hjemmearbejdspladser er det nye sort. Covid-19 har for alvor fået belyst anderledes måder at arbejde på for en del virksomheder. Flere virksomheder har nemlig taget hjemmearbejde mere til sig og det skyldes bl.a. at man oplever en dybere koncentration og dermed også en mere effektiv arbejdsindsats.

Men for at få en sikker og en mere funktionel hjemmearbejdsplads, kræver det at man har visse værktøjer tilgængelig. Vi har I denne artikel belyst nogle af de værktøjer vi selv bruger og som vi føler uundværlige når man arbejder hjemmefra.

1. Microsoft Teams – Meget mere end et kommunikationsplatform

En væsentlig faktorer, for at en hjemmearbejdsplads skal kunne fungere optimal, er at man har et kommunikationsværktøj der kan foretage video-, taleopkald og chat i en god kvalitet.

Microsoft Teams er en sikker platform der byder på meget mere end kommunikation. Man kan bl.a. tilgå sine filer via. SharePoint, tilgå sin arbejdskalender og meget mere! Man kan tilføje et hav af applikationer og skræddersy Microsoft Teams til netop dine arbejdsområder.

Hvis man har lyst til at prøve Microsoft Teams, er det muligt at oprette en gratis bruger og dermed dykke ned i dens funktioner. Se mere via dette link!

2. SharePoint – Det ultimative filhåndteringsværktøj

Det er vigtigt at man benytter sig af en sikker tjeneste til at tilgå sine arbejdsfiler / data fra.

Man kan med fordel anvende SharePoint, som også er en del af Microsoft 365 (tidl. Office 365). Her får du et sikkert filhåndteringværktøj, hvor du har mulighed for at tilgå og dele dine arbejdsfiler med kollegaer og samarbejdspartnere. Herudover kan I være flere under samme dokument, hvor I kan redigerer på samme tid. Indholdet i dokumentet vil løbende blive synkroniseret og gemt, imens man redigerer.

Er uheldet ude i at man kommer til at slette en fil, vil man altid have mulighed for at hente en back-up.

3. Microsoft To-Do – Arbejdsopgaverne lige ved hånden

Microsoft To-Do er et overskueligt værktøj, hvor man kan opstille arbejdsopgaver der kan deles med sine kollegaer og samarbejdspartnere. Ved at gøre brug af To-Do har du altid en oversigt over tidligere og igangværende opgaver. Glem alt om fysiske lapper papir, som til tider forsvinder i mængden. Med Microsoft To-Do kan du tilgå dine huskesedler eller arbejdsopgaver, hvor som helst, når som helst.

Kan vi hjælpe jer med at optimere hjemmearbejdspladsen?

Vi står altid klar med opsætning af Microsoft 365 hos jeres virksomhed og med tilhørende undervisning. Bornerups Datacenter A/S er Microsoft partner og specialister inden for Microsoft 365 og Dynamics 365 systemer.
Ved spørgsmål er I altid velkommen til at kontakte os på 96187400 eller sende en mail til info@bornerup.dk.